Bono

Ok, vad brukar jag tycka om denna man. Antagligen ingenting, men om jag förknippar honom med något så är det feta shades och hybris. Jag har aldrig lyssnat mycket på U2, men erkänner gärna att de ha några bra låtar däromkring Joshua Tree. Jag har bara, i förbifarten, sett dem röna medial uppmärksamhet, fyllt arenor och haft en ledare som ska rädda världen. Så jag är inte rättvis att döma ut dem.

OM nu mannen som vi känner som Bono lider av hybris, så är det banne mig helt rätt hybris. Det han säger i detta korta tal är så rätt, så viktigt, och får mig att undra hur många dagar på ett år jag egentligen tänker på någon annan än mig själv.

Så låt han ha hybris Jona. Brillorna kan vi diskutera nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Tessa

Helt sjukt bra! Jag rös när jag hörde hans tal nu.. :)

2010-05-20 @ 23:33:52
URL: http://tessrrw.blogspot.com
Postat av: Jonas

Wow!

Påminner mig om ett annat klipp med Bono jag såg häromdagen: http://www.youtube.com/watch?v=grBByc7t3Fs

Ang. glasögonen så citeras han på Wikipedia: " [I have] very sensitive eyes to light. If somebody takes my photograph, I will see the flash for the rest of the day. My right eye swells up. I've a blockage there, so that my eyes go red a lot. So it's part vanity, it's part privacy and part sensitivity."

2010-05-21 @ 11:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0