George Clooney

Tiden gar, vilket ju ar helt oundvikligt, precis som sig bor. Fragan ar vad jag gjort med min tid. Gemensamt med manga jag traffat under resan gang ar diskussion om huruvida vi gor nagot som betyder nagot. Ofta upplever jag att jag inte gor mycket vasen av mig, inga storre prestationer, inget arv att lamna kvar. Ja, jag drog medvetet upp proportionerna i foregaende mening.

Men visst vill jag titta tillbaks pa en tid som inte bara inneholl dod sadan, inte bara blev meningsfyllda genom att fordrivas. Och jag tror inte att jag kommer behova titta tillbaks pa en sadan tid.

For mitt under alla langa stunder av vantan, av frustration over situationen och over kanslan att sakna mening sa skapas forutsattningen for att utvecklas. Om jag har varit med om nagot sa ar det att formas efter en annan varld, influeras av nya moten, langta efter nagot nytt.

Sa ibland blir en resa inte vad man tankt, ibland gar bara tiden, men nar den gatt klart sa star man dar redo att ta nya tag.

Sag filmen "Up in the Air", dar pratade man om sin livs ryggsack, mest som en tung borda att dra med sig. Lat mig se den som mojligheten att skapa framtiden.

For ovrigt ar den filmen riktigt bra, och ska du se en annan bra film med George Clooney sa kan du se "The Men Who Stare at Goats". Han verkar dessutom vara en snubbe som man skulle kunna tanka sig byta liv med, forutom da att han ar en evig ungkarl (eller det kanske ar vart fett?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0