A caterpillar.

Nagra dagar kvar innan jag ar hemma igen. Ska bli skont att kunna ga runt bland platser man kanner till, att veta vad som funkar och hur det funkar. Trakigt dock att lamna aventyret, att smalta in i massan igen. Sista dagarna har jag varit i Tanzania och besokt vanner i Dar-es-Salaam och avslutar nu med att sola och gassa pa Zanzibar. Resan till Tz kommer jag inte angra, vi har varit flera PMU:are har samtidigt och vi har haft nagra riktigt roliga dagar tillsammans. Blandat bade lek och allvar. Vi har alla varit med om ett aventyr, och fatt nya perspektiv pa livet.

Nu kommer jag hem och ska forsoka pa basta satt att dela med mig av min erfarenhet, at dem som vill och ar beredda att lyssna. Annars lamnar jag det hos mig sjalv, for mitt mal ar inte att beratta om exotiska platser eller basta shoppinggatan i Addis. Mitt mal ar att kanna att jag tillater mig att forandras, att dessa lander jag besokt (Etiopien, Djibouti och Tanzania) inte bara blir en bock i listan utan att dess manniskor lamnar avtryck, att jag fattar vilken ojamn varld vi lever i.

Jag ska forsoka jamna ut den lite hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0