Veckans skivor

Mest spelade artisterna denna vecka.


The National - High Violet Senaste tidens bästa upptäckt. Det är så fantastiskt känsligt, vemodigt och spännande att lyssna på. Bloodbuzz Ohio är en av de bästa låtarna.


Basia Bulat - Heart of My Own Kanadensisk singer/songwriter. Vacker röst och bra rytmsektion.


William Fitzsimmons - The Sparrow and the Crow Helt klart min favorit när det gäller singer/songwriter. Senaste skivan har sina svackor men också riktiga höjpunkter, såsom If You Would Come Back Home. Kolla gärna också upp Williams "Derivatives", sköna remixer.


Kyte - Dead Waves Något drömsk, ambient post-rock. Gillart skarpt, kan man glida runt och bara drömma sig bort ett tag.


Frightened Rabbit - The Winter of Mixed Drinks Skottlands bästa indierock just nu, om jag inte missat nåt. Underbara melodier och bra driv.


Biffy Clyro - Only Revolutions Skottland på tapeten igen, denna gång med en lite mer rockigare framtoning. Skön singel i Mountains.


Idlewild - The Remote Part Jag vet at min geografi ibland är lite begränsad, men skottar kan dem. Vi pratar indierock.


Broken Social Scene - Forgiveness Rock Record Kanada är mitt favvoland nr 2. De har ju även Arcade Fire. Detta är ett hopkok av talang som jobbar tillsammans. Intressant och kräver mer engagemang från min sida.


Circa Survive - Blue Sky Noise Har egentligen inte lyssnat så mycket på dessa herrar, har deras On Letting Go. Men i Anthony Green har de en speciell röst, och musiken bjuder på tempofylld rock.


Bloc Party - Silent Alarm Skivorna Intimacy och A Weekend in the City har fått mer speltid, men även denna debut har sina låtar. Dansant rock. Lite som Foals.


Adiam Dymott - Adiam Dymott Riktigt skönt attitude rock från stockholmstjejen Adiam. Thomas Rusiak finns bakom albumet också.

Spotify, för den som är intresserad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0