Nyhem

Några dagar på Nyhem. En klassiker, men inte för mig. Jag har varit där förrut, upplevt regnet, hamburgerhänget, mötena och allt därtill. Aldrig hittat dit riktigt, men nu var det kul att återse det.

Tre nyttiga dagar tror jag. Dagar som gav mig lite mer hopp, lät mig närma mig. Sista tiden har inneburit slitningar hos mig, vill jag vara en del av den kyrkan jag ser eller vill jag bryta mig därifrån? I helgen anade jag att det är ok att bryta sig mot det som frustrerar, Gud lägger mitt hjärta tillrätta, behöver inte streta emot det. Men helgen anade också att det går att närma sig kyrkan igen, det går att uppskatta den och dess former. Formerna som jag ändå har mycket att tacka för.

Två böcker som jag hoppas kunna få ut något av. Shane Claibornes "Den oemotståndliga revolutionen" samt Carl- Henric Jaktlunds "Jesus gick vidare och kyrkan står kvar".

Där startar jag nu.

Men om vi nu blickar framåt, vad ser vi?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag hoppas det finns hopp framför oss...

2010-06-21 @ 21:55:53
Postat av: Sofia

Tack för välkomnandet på min blogg till detta braiga land! klockan är snart 1. så bra går det med min jetlag.. gosh.

Inga pjåkiga böcker du fått tag på. Har hört mycket gott om och ur de båda. Och åååhh, vad jag vill se en kyrka som går vidare i Jesu fotspår där framme i framtiden. Jag tror det är möjligt!

2010-06-22 @ 00:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0