Kommer du ihåg?

Känslan, av att vara fri. Att allt ligger framför en. Det är väl den alla har när man tar studenten, jag hade den och mina kamrater med mig. Äntligen slipper man den obligatoriska delen av livet som innebär skolgång och man får lov att välja. Vart man ska ta vägen.

Jag gick till Matex, jag njöt av att jobba, tjäna pengar och smaka lite lätt på vuxenlivet. Men jag var kanske inte så vuxen som jag ville tro. Några år till larvade jag mig och gled vidare. Men sen kom det ikapp och jag blev tvungen att välja vad jag skulle göra av allt.

Därför sitter jag på ortopeden idag och bloggar om minnena från studenten. Att klä upp mig i kavaj (samma som jag använder än idag), strypas av grattisband runt halsen, besvikelsen att inte så många ville skriva i min mössa, lyckan över att ha klarat mig, men också funderingarna på vad det ska bli.

De har jag fortfarande.

Annars påmindes jag idag om att lyssna på Jonathan Johansson. Det blev ljudet till promenaden, och det var ett bra ljud.

Kommentarer
Postat av: Linnea

jag skulle ha skrivit i din mössa... numera är det lite svårt att skriva i dina mössor för att de typ är stickade och kommer från afrika.

2010-06-11 @ 13:48:44
Postat av: Jona

Tack, du får lägga lappar i dem när du har chansen. Men jag har som tur var inga bestående men av bristen på noteringar i min mössa.

2010-06-11 @ 22:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0