Calcutta

Bytte lite namn på bloggen idag. Inte mycket, mer ett tillägg. Jag heter fortfarande Jona Borén, det ändrar jag inte förrän jag gifter mig. Men jag ville markera lite var jag står just nu, och att bloggen i mångt o mycket får fungera som en kanal för mina tankar kring detta plus ett o annat musiktips och lite nonsens.

Snappade upp lite om Moder Teresa - efter Shane Claibornes bok är jag sugen på att läsa en biografi över kvinnan - och hennes förhållningssätt till sitt arbete. Hon arbetade i Calcutta bland de fattiga o behövande. Hon är en en evig symbol för medmänsklighet, uppoffrande och kärlek. En förebild i mångt.

I alla fall så har hon sagt att vi alla behöver finna vårt Calcutta. Och det hoppas och tror jag. Just nu är jag på väg mot det och guidas lite försiktigt fram av Gud eller nåt annat.

Så där fick ni förklaringen för de som undrar.

Kommentarer
Postat av: Sofia

grattis till ditt nya bloggnamn! får se om jag kan komma på något lika fyndigt tillägg till mitt namn, sofia of småland. annars får det bara vara det, för det kommer jag alltid vara. även när jag gifter mig. din väg till calcutta, låt oss få läsa om den!

2010-06-27 @ 00:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0