Veckans skivor


Greg Laswell - Three Flights from Alto Nido. Tack vare Sofias spotifylista fick jag upp öronen för denna songwritern. Ibland låter det skrämmande likt Chris Martin, men däremellan kommer en egen prägel fram och jag gillar särskilt att en del av låtarna har tempo.


Kyte - Dead Waves. Denna skiva samt deras övriga utbud har hängt med mig senaste två veckorna. Magisk känsla och musiken har förmågan att flytta en till en annan plats för en stund, den plats man helst önskar vore verklighet.


dredg - Catch Without Arms. Lättillgängligt utan att vara enkelt. Det är dredg. Melodikänsla och driv. Uppföljaren som kom förra året har inte alls lika många omedelbara stunder som detta album.


The Radio Dept. - Lesser Matters. Chillmusik som funkar om man inte önskar gräva på djupet.


Friendly Fires - Friendly Fires
. Yes, detta har jag letat efter. Dansant rock. Enklaste parallellen blir Bloc Party, men vete sjutton om inte detta är snäppet mer dansvänligt. Men några varv till behövs väl.


Kent - En plats i solen. En del av skivan lyfter sakta. Men den slår inte "Röd".


Gus Black - Autumn Days. Låten "Autumn Days" har blivit en liten favorit. Annars har det varit veckans att-somna-till-platta. Och det menas positivt.


Adiam Dymott - Adiam Dymott. Lätt en av de mest sommarvänliga plattorna just nu.


Owen Pallett - Heartland. Jag tänkte lite Andrew Bird, jag täntke att det skulle vara intressant. Jag tror nog det, men att man behöver ge den lite tid. Violiner och stråkar och ett brett ljudlandskap inbjuder inte hitsen men kanske en stund att dras in i.


Khoma - A Final Storm. Att jag missade deras spelning på Munken in the Park här i Norrköping grämer mig fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du kommer inte med så pjåkiga tips du heller :) Och du, såg att Khoma spelar på en gratisfestival, Trästock, i Skellefteå i helgen. Så också Jonathan Johansson och andra bra. Men, jag ska ta mitt vuxna ansvar och vila upp mig inför konfaläger del 2.

2010-07-23 @ 19:36:00
Postat av: Sofia

Du kommer inte med så pjåkiga tips du heller! Khoma spelar i Skellefteå på en gratisfestival i helgen, så även Jonathan Johansson och andra bra. Tyvärr finns ett men... jag behöver vila upp mig inför konfans andra halvlek. sketans.

2010-07-23 @ 23:44:30
Postat av: Sofia

ursäkta mig om det kom två olika, fast samma inlägg nu. verkade inte som de publicerades.. hrmpf..

2010-07-23 @ 23:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0