Hönö

Imorgon går bilen till Hönö. Tottes bil då alltså, för jag har ännu inte förmått mig till att köpa bil. Varför skulle jag egentligen?

Hönö med omnejd kommer nog bli en riktigt bra plats för rekreation. Det blir jag, Totte och tjejerna från Jönköping som under fredagkvällen anländer med buller och brak. Väl där möts man ju kanske upp av en kommitté, eller åtminstone Jonas.

Liseberg på söndag oxå. Ytterligare en chans att sätta sig emot att det är otäckt med karuseller.

Jag vill i alla fall ha en helg där jag inte måste tänka så mycket, lägga funderingarna på en hylla högt upp och plocka ner dem först nästa vecka. Då är jag ju tillbaks i Norrpan, med sina gröna plättar att sola på, sina lättklädda människor att flukta efter och fyllda kaffekoppar att dricka upp. Allt med Guds välsignelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0