Förändring

Om vi alla, hoppas jag, fick välja så skulle vi vilja se en förändrad värld. Det är väl inte så många som i ärlighetens namn diggar svält, fattigdom, olycka och andra mindre trevliga företeelser. En del av detta är långt borta från min trygga vardag i Sverige. Mitt största problem just nu är att jag lyckas slarva bort lghtsnycklar.

Andra problem ser vi även inom våra gränser, de är så fort vi vågra öppna ögonen faktiskt ganska många, omfattande och nära inpå. Merparten av oss har det materiellt helt ok, men många människor i Sverige idag mår dåligt. Det räcker med att jag går till jobbet och lyssnar på berättelser så förstår jag att det är så.

Så vem vill inte se en förändring?

Jag tror på Gud, jag tror på att hans kraft kan förändra, men ffa tror jag på att han behöver oss alla. Jag tror även på det goda hos alla, även om man inte tror på den Guden jag tror på. Jag tror att vi kan förändra tillsammans.

För min del, just nu, rullar många tankar i huvudet och i hjärtat brusar känslor så smått, för att förändra. Men jag lyssnar på min Gud och hör bara en sak - "Sök först mitt rike..."

Det är där jag står nu, i början av att leta mig tillbaks, kanske till en plats jag aldrig riktigt varit på, men antagligen en plats jag länge sökt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0