Grand

Sa har man fatt lite kvalificerad slapping pa hotell, annu en gang. Ibland flyr jag landsbygden och tar in pa Hotell Pinna. Det kostar 150 spann (till skillnad fran 30 i gasthuset), men da far jag varmvattendusch, en bra restaurang i anslutning, och kabeltv. Mer behovs inte for att man ska kunna koppla ifran "vardagen" ett tag.

Dock ibland nar jag ligger och vrider mig bland lakanen undrar jag, ar det detta jag vill komma hem till? Da menar jag inte att jag ska bo pa Grand Hotel, ata svindyr lax och se pa dumburken hela kvallarna. Men ar det detta jag saknar?

Nej, inte mycket egentligen. Det jag saknar ar att kunna traffa kompisar, kunna spontankaffa pa stan, forsoka losa livets mysterier eller bara peka pa folk som gar forbi. Njuta av sallskapet som ges. Sa ett lofte jag maste halla ar att inte stanga in mig sjalv, som jag latt gjort innan.

Som beloning om jag uppnar detta, sa tar jag in en natt pa Grand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0