Forandringens vindar.

En helt vanlig dag i Afrika, eller inte helt eftersom jag ar i Addis. Forsta dagen nar jag landade i Etiopien framstod Addis som en hala, en oerhort smutsig spegelbild av vastvarldens "utvecklade" livsstil. Nu nar jag dyker upp har sa upplever jag det som en metropol. Har finns ju sa gott som allt, kanske inte lika polished som dar hemma, men i jamforelse med Wondo sa. Tycker dock att det saknar lite av charmen dar nerifran. Att aka hastkarra langs dammiga vagar (som ska asfalteras), med en hastfjart som frisk flakt da och da, ar ytterst charmigt. En dag tar upplevelsen slut och jag landar under den gra skyn i Norrkoping. Ja, jag kommer sakna massa men ocksa langta till nagot nytt. Bladdrade lite i en Lonely Planet, Benin kanske man skulle kunna dra till. Det gor ju ingen annan. Nej, nu kanske det blir solbrillor och bio. Men vem vet, kanske jag vantar med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0