Det oskrivna bladen.

Sa har annu ett ar passerat. Lyckades ropa in 2010 tva timmar tidigare an de flesta av er svennebananer jag gillar att umgas med darhemma. Spenderade nyaret i Addis Abeba, denna metropol i Afrika. Kaka gott pa restaurang, dansade in aret med disco och sedan nagra timmars nattklubb med allt var det innebar (jag medger att jag har vranger sanningen lite, allt fick jag kanske inte:)

Det var jag och sex tjejer som gick ut. Man kan om man vill, saga att jag var kung for en dag.  Tyvarr har i praktiken ingen etiopisk man lyssnat pa Magnus Uggla och jag fann mig ganska omgaende ensam pa dansgolvet medans mina eskorter (nja..) hade varsin amharisk klangvaxt runt hofterna.

Men det ar kul att ga ut, borde gora det mer dar hemma i Sverige. Svanga lurvet och hitta taktkanslan, som sa ofta ar svenskt begransad till sidledsrorelser. Ganget dar hemma, ni ar med nasta utgang??

Halv fem somnade jag i varje fall under en kall filt och dromde mig bort. Vaknade upp vid atta med en kansla av tomhet, idel tomhet (for att citera Predikaren). Inget fel med det. Aven om arsskiftet egentligen inte innebar annat an en praktisk avskiljning for mansklig kronologi, sa ar det anda nagot speciellt med att anvanda nya siffror efter datumet.

En omstart for en del, en fortsattning for andra, pa gott och ont. Men oavsett vad sa ligger framtiden och lurar, som en bunt oskrivna sidor i sin livshistoria. Skrammande fortjusning, over vad som kan komma att vanta eller vad man missar att uppna.

Mina mal ar lite luddiga, men de finns dar, i min hjarna, ni far fraga om ni vill veta. 2011 far jag ga tillbaks och bladdra lite bland sidorna, som da ar fardigskrivna och omojliga att korrigera med Tippex.

Gott Nytt Ar pa er alla!!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Gott Nytt År till dig Jona!! Bless o Kram

2010-01-01 @ 14:06:55
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0