Smugglarkungen

Land nr 21 i samlingen blev Djibouti. Ett pytteland (sarskilt i Afrika) med sin distinkta charm. Fuktigt och varmt med ganska stor avsaknad av gronska. Men som i Etiopien bjod landet pa trevligt folk och oppen atmosfar, aven om man ibland ska vara vaksam pa vilka som bara vill ha pengar.

Utelivet testades aven det pa, men sjalv kanner jag mig inte sa bekvam med att omringas av prostituerade som vill ha mig for kvallen. Sa jag skippar nog det nasta gang.

Har aven agnat mig at smuggelverksamhet. Fick en registreringsskylt fran en gammal skrotbil med mig, trots varningar fran skroten att det inte var helt lagligt att ta den. Men det gick vagen, jag styrde undan gransvaktens uppmarksamhet genom att ha en fet bamsekniv overst i vaskan som vi tjafsa lite om istallet. Den hangde med den ocksa, men inte i handbagaget.

Sa nu ar det bara ladda for nagra manader i Etiopien som jag hoppas ska ga snabbt, bra och trevligt.

Alla dar hemma - jag saknar er och ser garna fram emot att se er snart.

Kommentarer
Postat av: Tessa

haha.. vilken smuggling!

Ha det bäst! Du finns i mina böner!

2009-10-27 @ 20:58:38
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0