Awassa

Sitter nu i sodra Etiopiens parla Awassa. Vacker stad, som jag nog kommer upptacka mer av allteftersom.

Sista veckan har varit nagot av en berg-o-dalbana, rent kanslomassigt. Varje dag genomgar jag fasen jag-vill-harifran till jag-alskar-det och allt daremellan. Tyvarr verkar projektet jag ska vara med i vara i en langsam uppstart med valdigt oklara direktiv.

Dock finns andra alternativ pa plats, men allt tar tid att genomfora. Sa jag sitter och vantar pa att aktiveras. Detta tar pa talamodet, tiden gar segt.

Varst ar morgonen, nar jag vaknar ifran att ha dromt om Sverige. Det ar jobbigt att ga upp nar man inser att man inte har Sverige runt hornet. Jag borjar tro att Guds tanke med denna resa ar att lara mig att uppskatta allt det goda jag har dar hemma, sa jag far ta dag for dag.

Ser fram emot dagarna som jag har kvar har, men ocksa den dagen da jag far trampa svensk mark igen. Se alla jag kanner och fika pa stan.

Bilder hoppas jag nan gang fa till pa internet, men det ar segt sa jag vet inte. Det

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej Jona!

Jag tror nog du ska få en tid fylld av många intressanta upplevelser, låt tiden tuffa på så kommer nog saker och ting falla på plats tids nog. I africa måste man dock ha inställningen pole pole (långsamt) men jag tror att vi svenskar mår bra av att bli mer afrikanska.

Kram/ PMU- Linnéa

2009-10-07 @ 13:49:09
URL: http://mittlillaafrica.blogspot.com
Postat av: Askarna

Vi tänker på dig!

Ska ner på en tripp till jönköping, ULLARED och norrpan nu. Synd att du inte är där! I ullared alltså... Haha. Eriks första besök där. Han lär ju bli helt salig av alla prylar. Blir kul.

Du är hemskt mycket välkommen hit till vår kåk när du återvänder till kalla sverige. Må så gott och ta hand om dig! Kram

2009-10-08 @ 01:18:08
URL: http://hustruask.blogg.se/
Postat av: Karolina

Jag beundrar din ärlighet! Jag ber för dig!

Många kramar

2009-10-09 @ 11:05:25
URL: http://www.jubal.se
Postat av: Jona

Tack Karolina. Vad som an sker vet jag att jag har mycket att atervanda till.

2009-10-09 @ 16:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0