Startskottet

Dags att ta tag i detta nu. Har farit fram och tillbaks mellan Addis, Awassa och andra platser. Men nu ar jag pa plats i Wondo, och nu ska jag vara har i fyra manader. Det kanns viktigt att skapa sig en rutin, aven om det kan kannas trist ibland att bara stiga upp, kaka vitt brod med marmelad, ga till kliniken, sitta dar, lara sig lite och sen ga hem till sin lilla boplats och somna tidigt.

Jag behover komma hem till Sverige och kunna saga att jag levde min vardag, inte bara att jag turistade och upplevde NYA saker varje dag.

Sen undrar jag saklart vad andra behover av mig, vad ar tanken att man ska gora. Vi fixerar oss ofta i resultat som gar att mata, se direkt. Men kanske att det Gud vill har ett langre perspektiv. Kanske darfor det kanns lite svart att veta vad just detta ar.

Men det blir nog fint.

Nasta vecka far jag aven besok av en bunt trevliga norrmann (jag antar att de ar trevliga eftersom de genetiskt sett ar svenskar). Blir att visa dem byn. Nagon mer som ar intresserad av att komma hit? Bara att hora av sig till mig sa fixar man biffen.

Tjipptjopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0