Frihet

Ibland undrar jag, hur man finner livet man langtar att fa leva. Vissa stunder ar det kanslan att fa dricka en kall coke (ol om jag hade tyckt om det)en varm sommardag som ger dess uppfyllelse. Nasta dag ar det saknaden efter nat diffust som skaver ens inre.

Jag har ingen aning vad framtiden har att ge. Kan jag ens ana vad som vilar runt hornet. Kanske att alla ens visioner bara ar suddiga reflektioner av nagot mycket battre, nagot man ar for feg for att inse och stracka sig efter. Man vill ju inte riskera att missa nagot.

Om inget annat, vill man ju sitta dar en dag och sippa kaffe pa verandan, det vita staketet nymalat och familjen pa horbart avstand. Men tank om nagot annat finns i beredskap, om Gud har tankt nagot storre - inte for att staketet maste vara litet - nagot som kraver mer. Inte i talang eller kvalifikationer, utan i mod och fortrostan.

Man pratar om att ta steget ut i det okanda, att likt ornungarna en dag hoppa och lata vingarna provas. Allt for att kunna flyga fritt.

Jag vill ha min frihet, vare sig den svavar hogt eller ar inramat av ett vitt staket.

Kommentarer
Postat av: Maria Mohlin

Jona, du sätter ord på mina tankar. Jag undrar verkligen vad det ska bli av livet och på vilket sätt tiden här i Argentina kommer påverka resten av mitt liv.

Trivs du bättre nu?

2009-11-29 @ 16:55:06
URL: http://www.saltamaria.wordpress.com
Postat av: Jona

Kul att hora fran dig Maria. Kanske bade du o jag far undra ett litet tag till, och manga av vara fragor far kanske svar forst efter lang tid. Men vi far val forsoka lagga livet i Guds hand och lita pa att han for oss ratt. Svart som det ar kanske.



Jag har det battre. Jag langtar hem, men det kanns ju som vantat. Jag tycker tiden har ar vardefull, av manga olika anledningar. Jag skulle angra om jag inte fick vara med om detta lite till.



Du har nagra manader kvar va?? Jocke och du trivs toppen har jag forstatt.

2009-12-04 @ 11:57:46
Postat av: Maria Mohlin

Ja det är nog så Jona och skönt att veta att jag inte behöver ha kontroll över allt utan att det finns en som vet bäst.



Jag har ca 3 månader kvar men tiden går så snabbt. Senaste månaden har jag rest en del, haft bl.a besök av några av mina vänner i Sverige vilket var fantastiskt roligt. Men nu är det snart jul vilket säkert kommer bli annorlunda :-) Träffar du Chelges något?

2009-12-08 @ 16:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0