Faunaprojekt

Nar man nu anda sitter har nere i Afrika sa ska man val passa pa att se lite av vad det har att bjuda. Sarskilt da djurlivet. Nu rakar Etiopien vara kant mest for faglar vilket ju inte alls ar lika coolt som stora kattdjur som kan doda med blicken, eller tjockhudade klumpedunser som likviderar manskligheten om de trampar snett.

Jag har som mal att se sa manga som mojligt, i vilt tillstand. Lejon har jag sett har, men endast i bur, sa de raknas inte. Men Pumba har jag halsat pa, och hans vartssvinskompisar. Nagra babianarslen har man ju inte direkt kunnat undvika att se. En flodhast lag och guppade en dag pa Lake Tana och hyenorna kretsar kring huset efter morkrets inbrott.

I veckan hoppas jag dock pa en liten mer kvalificerad hyenatracking. Eventuellt ska vi ut med bil och lite kottslamsor.

Sen kanske man kan unna sig en safari i Kenya efter avslutad praktik, men bara om nan vill haka pa. Sa se till att ordna ledighet och kom ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0