Back on track

Da ar man annu en gang pa visit i smaltdegeln kallad Addis Abeba. Kanns lite som att komma till valkand mark nu nar man varit har nagra rundor. Anledningen som burit mig hit stavas framst "svenska vanner". Vi ar nagra stycken som lart kanna varandra har i Etiopien och vi delar manga upplevelser och tankar, kanslor och funderingar. Det ar enormt skont att kunna bolla allt med dessa vanner. For hur mycket an manga dar hemma fragar och bryr sig om, sa ar det svart att ibland forklara, att kla sina kanslor i ord, for den som inte varit har.

Jag skulle onska att alla finge chansen att vara har och fa en liten glimt av vad Etiopien kan ge. Jag anmaler mig som guide om sa onskas.

I helgen blir det lite kulturell forkovring da vi ger oss ivag norrut och Bahar Dar och Lalibela ska besokas. Blir kul att resa lite med ganget ocksa.

Sen ater till Kela i Wondo och jobbet pa kliniken. Jag kan ater ana det raka sparet jag riktade mig emot, skont att vara dar igen efter en liten avstickare bland snar och tornar.

Bless Ye All!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0