Skivmarknad

Som vanligt köper jag för mycket. Men musik är trevligt, särskilt när man upptäcker nya grejer.

Detta blev det.

Aereogramme - "Seclusion". Deras platta "My Heart Has a Wish That You Would Not Go" införskaffade jag för inte så länge sen. Den föredrar jag definitivt, vilket jag med säkerhet kan säga redan efter första varvet av "Seclusion", skivan som släpptes innan. Mer progressiv rock men också en mindre känsla av låtar. Hårdare sound och mer edgy, men till deras sista skiva skulle de mogna och prestera större dåd.

Andrew Bird - "Noble Beast". En snubbe som spelar violin och visslar, som skapar småmysiga låtar som kanske rinner in i varandra lite för mycket, men som säkerligen kommer hitta sin plats då och då.

Lift to Experience - "The Texas Jerusalem Crossroads". Här snackar vi en folk-rock, post-rock trio som om de är seriösa är ett starkt kristet Texaskollektiv som sjunger om apokalypsen. Är dem det inte så är det en oerhört nichad image de skapat. Men det tar nog ett tag att lyssna in sig på denna episka dubbel-CD. Onekligen intressant.

Refused - "The Shape of Punk to Come". Detta var skivan jag var ute efter. Helt klart sugen på lite intensiv musik. Detta gillar jag. Inte enbart aggro-hardcore från start till slut, utan en explosiv blandning dynamik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0