Robinson 2009

Nypremiär på en av de, om inte den, största och bästa dokusåpan. Man kan orda och tycka om dokusåpan som företeelse, men "Robinson" var rafflande underhållning när den kom.

Egentligen har väl inte mycket förändrats sen dess, upplägget är sig likt, antagligen väntar en del innovationer längre fram i serien, men i grund och botten är premissen enkel. Du ska överleva till siste man.

Det går kanske inte avläsa så mycket av ett program, de är omöjligt att ge rättvisa åt alla deltagare, att spegla dem alla. Kanske, med tiden så har vi fått oss varsin favorit, och självklart det obligatoriska hatobjektet. Men årets upplaga känns spontant ganska tamt. Det lider först och främst av den så uträknande och, för alla dokusåpor de senaste åren, enkelspåriga och generiska castingen.

Jag kommer inte följa årets Robinson. Jag har ingen tv här hemma som är igång och jag vill inte låta ett tv-program styra mina helger. Men följa det på ett eller annat sätt kommer väl vara svårt att undvika.

"-Nej jag är inte kär"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0