Ny order

Slängde iväg en liten nätt order på Ginza. Jag kände mig tvungen, svårare än så är det inte.

Vad blev det då? Jo

Amplifier - "Amplifier". Ett band jag lyckats lyssna på på lastfm. Finns tyvärr inte på Spotify i nuläget. Space rock är klassificeringen bland många andra. Mycket ljud och mycket gitarrer är mitt intryck. Men inte helt fel ute, får se mer när skivan dimper ner.

Damiera - "M(us)ic". Har bara hört två låtar, men det lät ok. Sen såg jag etiketten math rock och intresset blev högre. Knepig musik är alltid välkommet, särskilt då om det också röjer lite här och där.

Pure Reason Revolution - "Amor Vincit Omnia". Alldeles pinfärskt album av detta band, vars "The Dark Third" jag införskaffade för några veckor sedan. Fastnade för den drivna, lagom proggiga rocken samt kvinnlig sång. Har dock blivit varnad för denna skiva. Den ska tydligen övergivit mycket av den drivna, lagom proggiga rocken till förmån för electronica. Men just därför måste jag ha den och avgöra detta för mig själv.

Aereogramme - "My Heart Has a Wish That You Would Not Go". Spotify ger mig bara mer och mer upptäckter. Detta skotska band, som tyvärr inte längre existerar, släppte detta, sitt sista album, 2007. Skönt avslappnad rock med känsla och det skotska höglandet känns inte helt närvarande utan snarare som att man sitter inne på puben och spanar ut över det genom den regnpinade fönsterrutan. Deras andra skivor får vänta av ekonomiska anledningar.

Detta för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0