Medföljande upptäckter

Köpte idag, för första gången i mitt liv, ett exemplar av tidningen Uncut. Inte för att jag tyckte den verkade bra, utan för att det medföljde en gratis skiva. Skivan bestod i utvalda artister från bolaget Bella Union. Denna fångade mitt intresse. Har aldrig hört talas om bolaget, av den enkla anledningen att det inte är där min musik brukar gå att hitta. Men på sistone har jag gett mig ut på en musikalisk resa ämnad att vidga mina vyer. Så i detta nu, när jag skriver detta, så rippar jag skivan till datorn och börjar lyssna på den.

Detta är mina spontana tankar.

Lift to Experience "With Crippled Wings" - det börjar bra, med en 10-minuters skön smygrockar låt.
The Kissaway Trail "Smother + Evil = Hurt" - dansk pop, samtidigt som lasagnen stoppas i ugnen.
Fleet Foxes "Your Protector" - Bra folkrock är väl egentligen aldrig fel. Men jag är ingen expert.
Beach House "Master of None" - Jag tappade koncentrationen för en stund.
Midlake "Bandits" -  Men detta Texas-band fick mig på spår igen. Gemytligt.
Stephanie Dosen "Owl in the Dark" - Vajert.
The Acorn "Crooked Legs" - Inte bara det faktum att en medlem har ett trevligt helskägg, gör detta till en trevlig bekantskap.
Laura Veirs "Songs My Friends Taught Me" - Singer/songwriter med folkmusiken närvarande. Behagligt, ja, men inte övergripande fantastiskt.
Peter Broderick "Below It" - Ett könsbyte senare.
Andrew Bird "Anonanimal" - Mycken intressant. Spotify nästa.
Fionn Regan "The Underwood Typewriter" - Lite klämkäckare songwriter. Jag vet inte jag.
Dirty Three with Cat Power "Great Waves" - Kändes som ett mellanspår.
The Czars "The Hymn" - ...och så tappade jag bort mig igen.
Vetiver "Sister" - Inte min grej riktigt.
Explosions in the Sky "Your Hand In Mine" - De enda jag kände igen. Men en stark avslutning.

Trevlig lyssning.

Timecrimes är dessutom en film jag är nyfiken på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0