Nya ögon

Vågar vi göra det vi vill? Vågar vi bryta mönstren? Men framförallt, vågar vi upptäcka något nytt?

Lite av det innebär nog Etiopien för mig. Jag kan förklara resan med att det varit en önskan i flera år att se något annat, jag kan hoppas på att jag lär mig mycket nytt, att det blir mig till nytta för framtiden. Jag kan också peka på en längtan att upptäcka mer av vad Gud kan göra i både mitt och andras liv.

Men svaret på varför jag reser är en motreaktion. En effekt av insikt, en affekt av vissa känslor. Livet som rullar i slentrian, avsaknaden av syfte och tröttheten på allt det vanliga.

Inte för att det är något fel i att jobba 8-17, att var dag somna tryggt i sin trånga lägenhet och att alltid kunna ana vad som väntar runt hörnet. Det finns mycket att uppskatta i det man har, och det finns mycket att lära i insikten om detta. Men ibland formas allt till en distans, till sig själv, till andra och till Gud.

Den distansen gör att jag vill åka långt bort. Det jag vill är inte att lämna allt, utan att återvända till det som är värt att återse.

Jag tror jag behöver en tid iväg för att kunna se på "hemma" med nya ögon.

Kommentarer
Postat av: Maria Mohlin

Nu har jag hittat till din blogg med Jona! Tänkvärda ord som jag instämmer i. Jag hoppas verkligen att du ska få uppleva hur Gud använder dig på ett helt nytt sätt i höst.



Kram Maria (Argentina)

2009-06-12 @ 22:24:15
Postat av: Jona

Tjena Maria:)



Kul att du hittade hit. Nu är bloggen öronmärkt för Etiopien och alla tankar kring detta.



Du hade ingen blogg?

2009-06-13 @ 17:14:29
Postat av: Maria Mohlin

Nej, än så länge har jag ingen blogg men jag har väl tänkt att skapa en eftersom pressen från nära och kära är stor. Det är dock inte min starka sida att blogga men jag får väl göra ett försök :-)



Ha det gott!!!

2009-06-14 @ 00:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0