Min bror

I dagarna som var sällade sig den sista i brödraskaran till det man kan kalla vuxenlivet. Josef tog studenten. Nu är det inte längre samhället som kommer att mata honom, nu är det han som ska mata samhället.

Jag har ingen aning om vad han har för riktlinjer, vilka tankar som rör sig runt i huvudet. Jag vet inte vad han ska bli när han blir stor. Kanske inte att han själv vet? Men Gud vet, och har det förberett för honom. Så för honom, och för oss alla andra, så gäller det att lägga framtiden i Guds händer.

Men allt han har, och allt du har, har givits av Gud. Dina gåvor, visioner, gillanden och funderingar är planterade i dig av en anledning.

Jag är väldigt säker på att min bror har en ljus framtid framför sig. Han har kommit långt, mycket längre än vad jag själv hade kommit när jag tog studenten.

Jag är ganska säker på att vi alla har en ljus framtid, om Gud finge bestämma.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Grattis Josef!

2009-06-08 @ 22:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0