Att vattnas.

I ett steg att börja tömma min lägenhet så slängde jag igår växterna i fönstret, jag hade ändå glömt vattna dem. I ett drygt år har dem stått där och ibland stått på ravinens kant, men lyckats räddas av lite vatten och fortsatt sin lite dystra tillvaro i mitt fönster.

Men nu är det en ny tid. Nu är det dags för mig att lämna det halvtorra, de vacklande livstecknena, det spröda som vajar. Dags att sträcka mina rötter längre än min inrutade "kruka" som drejats kring mig hitintills. Slå sig ner i ny mark, inte byta frö bara mån.

Kanske kan det ge ny kraft, ny grönska, ny frukt?

Sen kommer jag såklart hem och då kommer det stå nya växter i mitt nya fönster. Kanske att jag lärt mig ta hand om dem bättre, så det frodas mer.

Kommentarer
Postat av: Maria Mohlin

Vilka fina liknelser Jona :-)ja vem vet vad det närmsta året kan föra med sig för gott.

Själv är jag också glad över att få slänga växterna som inte alls trivs i mitt hem, det är i alla fall något jag vet att jag inte kommer sakna :-)

2009-06-24 @ 20:36:42
Postat av: Jona

Det är ganska kul att ha blogg, ens behov av att vara pretentiöst får fritt spelrum:) Du borde prova.

2009-06-26 @ 01:06:32
Postat av: Tess

Klart det kommer ge dig ny kraft, ny grönska och ny frukt. =) Galet, man blir ju sugen att göra något sånt igen alltså.. Let it rain over you!

2009-06-27 @ 13:58:00
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0