Skivmarknaden ser ljus ut

2009 ser ut att kunna bjuda på en del gott för öronen. Någon gång i februari är det dags för en liten order på cdon. Både och gammalt och nytt bör inhandlas.

Så jag tänkte mig:

Kent - "Du & jag, döden". Har fastnat tillräckligt mycket för denna skiva och kanske även nån annan i diskografin. David, är du nöjd nu, eller måste jag också fixa talibanskägg?

Steven Wilson - "Insurgentes". Nya soloplattan från produktive frontmannen hos "Porcupine Tree". Bådar gott. Kolla gärna upp hans huvudband plus sidoprojekt "No-Man" och "Blackfield".

Votum - " Time Must Have a Stop". Polskt band som är nytt för mig. Men med referenser som "Porcupine Tree", "Wolverine" och "Riverside" så blir det nog inte helt fel. I värsta fall en mellanplatta man lyssnar lite strött på.

Frost - "Experiments in Mass Apeal". Alltid intressant britt-prog.

Strapping Young Lad - ?. Vet inte riktigt om jag ska satsa på nån av deras skiva. Extrem metal av denna sort blir inte så ofta man lyssnar på, men ibland stöter stunderna på då man vill ha någonting brutalt som detta, och då känns smått galne Devin Townsend bra som alternativ.

Sen skulle man ju kunna beställa "Gazpacho's" två första alster och William Fitzsimmons senaste. Eller kanske testa på "Sieges Even".

Dessutom kommer 2009 att innehålla nya skivor med O.S.I. (Denna gång med Gavin Harrisson på trummor, kan bli ypperligt intressant), Porcupine Tree, Pain of Salvation och så självklart Dream Theater. Detta år blir riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Senste Circus Maximus är ett måste, men den kanske du redan har?

2009-01-04 @ 22:35:32
URL: http://www.jubal.se
Postat av: Jona

Beror på när den släpptes. Är det nyss så har jag den inte. "Isolate" är den senaste jag har.

2009-01-05 @ 14:15:58
Postat av: Karolina

Det var Isolate jag tänkte på. Det är slutet på Zero som avslutar Passionsspelet.

2009-01-05 @ 17:58:23
URL: http://www.jubal.se
Postat av: Någon

Hur kan man se fram emot Dream Theaters nästa skiva efter deras förra absoluta skitalbum Systematic Chaos? Kan dom inte bara lägga av som band, undo deras SC, och så kan man komma ihåg dom för deras tidigare mästerverk? Det skulle jag uppskatta. Klarar inte av när dom smutskastar sig själva med skitmusik bara för att tjäna mer pengar.

2009-01-13 @ 12:09:01
Postat av: Jona

Dream Theater kommer väl aldrig komma upp i samma klass som sina tidiga mästerverk. Men själv tycker jag SC ändå har mycket gott att erbjuda, särskilt då "In the Presence of Enemies pt. 1-2" och "The Ministry of Lost Souls"



Långt ifrån att sälja sig, det slutade dem med i och med "Falling Into Infinity".

2009-01-13 @ 17:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0