En blöt Boll

Klockan ringer 07.00, natten har varit lugn. Nån i huset hade fest vid ett, vilket inte störde min nattsömn mer än tillfälligt. Mörkret råder fortfarande när jag drar mig ner mot tvättstugan, jag har fortfarande inte köpt sköljmedel, jag hoppas inte grannarna stör sig på min hurskhet att börja tvätta precis när man får på en lördag.

Men dagen kan inte starta bättre, ostbågar från igår kväll ligger kvar i påsen. Lasagnen står på spisen, frunchen är räddad. Allt sköljs ned tillsammans med en Uwe Boll-film. Man kan inte annat än beundra den talanglöse.

Var denna dag tar mig vet jag inte. Förhoppningvis letar den upp en plats där jag trivs, en återblick som är skön att titta på. Allt medans regnet öser ner, det gråa övertar det svarta och pulsen sakta höjs. Idag är en lördag som alltid, med undantaget att den är ny.

Vissa stunder är helt ok.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag har också tvättstugan nu på morgonen, ingen favorittid direkt och jag undvek att börja tvätta så tidigt man kunde. Inte så mycket på grund av mina grannar som på grund av möjligheten att få sova lite extra... Hoppas du får en underbar lördag!

2009-01-24 @ 10:42:01
Postat av: Tessa

God frunch du fick dig! :)

Men verkar som att du hade en härlig stund med dig själv. Sånt ska man ta vara på.

Lev väl.

2009-01-25 @ 18:03:39
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0