Tisdagstrivsel

Usch, så dålig jag blivit på att uppdatera här. Men så är det när nätet segar. Jaja, nåt kan jag väl åstadkomma för att blidka törsten hos alla mina trogna läsare.

Igår var det fettisdagen. Detta innebär för det mesta att dagen rullar på i vanligt takt, igår i långsam sådan. Men dagen livas upp med att jobbet har semmeltårta på fikat. Så helt magnifikt gott, jag misstänker även att det finns rester kvar att nalla av nu när jag anländer till jobbet denna, kvällen efter. Jag hör till de lyckliga människorna som inte tvekar att äta gammal grädde.

Annars har kronprisessan och Daniel Westling äntligen blivit accepterade. Jag kan inte bry mig mindre. Kungen och hans tillhörande hus har alltid varit en stor tveksamhet i mitt sinne, vad gör dem egentligen för nytta? Visst de får gärna vara kvar i sina fina klänningar, stela tal och skvallerspalter. Men måste vi ge dem pengar för det?

"The Wrestler" är en sevärd film, allra mest för insatserna av alla inblandade.

...och så var det där med vad man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0