Slagfärdigt

Jag brukar glutta in på www.1000apor.se lite då och då. Man kan alltid hitta nåt kul där (även om det mesta är elak ironi av den okänsliga sorten). Idag var det hockeyslagsmålklipp från Youtube som gällde. Kom ihåg att jag tyckte det var ganska coolt med det som liten. Tänk att vara hockeyfighter, funderade jag. Ens hjältar blev omgående Bob Probert, Tie Domi m.m.

Men idag tänkte jag, "-hur töntigt är det inte egentligen med hockeyslagsmål?".
 
Det skulle vara mycket mer intressant, och oväntat med slagsmål i bordtennis. Eller varför inte i schlagerfestivalen (ursäkta den långsökta ordvitsen). En standoff mellan Bert Karlsson och Christer Björkman skulle onekligen få mig mer intresserad. Av nån anledning kom jag att tänka på filmen "Borat".

Nä, nu återgår jag till eftermaten-kaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0