Gud Välsigne Sverige

Min spontana reaktion på detta: Lägg ner fasaden av präktighet.

Så, nu har jag sagt det. Sen kanske jag har helt fel var min direkt spontana reaktion på mig själv. Medveten om Aftonbladets oerhört ytliga journalistik så gissar jag att detta är ryckt ur en mer vidare diskussion och antagligen inte menat som en motion eller förslag av brinnande karaktär.

Skulle det vara så får man hoppas att det inte är tomma ord, för det är starka ord. Att efterlikna amerikanska politiker och deras Guds-relation kan upplevas lite laddat också, sett med backspegeln.

Men min avsikt är inte att kritisera (möjligtvis min spontana reaktion) utan att ponera frågan - "vad skulle det innebära om?".

Jag tror inte på att skillnaden ligger i politikers val av ord, utan i deras handlingar. Likadant tror jag inte främst på kristnas ord, utan deras handlingar. Låt det börja där. Sen har vi ju alltid Guds Ord att lyssna till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0