Bokrea

För första gången i mitt liv så har jag inhandlat varor under bokrean. Har absolut inte haft en tidigare avsikt att bojkotta denna tillstötning som sker varje år, utan det har snarare aldrig fallit sig att jag valt att avlägga visit i bokaffärena då.

Köpte mig två böcker. 

"Engelsk synonym ordbok" av Claes-Göran Rende och Vincent Petti. Mitt intresse för att bli så bäst som möjligt (eller snarare stor som möjligt) i det engelska vokabulären talar sitt tydliga språk (ursäkta ordvitsen).

"Klassiska klyschor och K-märkta ord - från unisex till flakmoppe" av Staffan Bengtsson och Göran Willis. När jag var liten retade jag (ska villigt erkänna att det gör jag fortfarande) pappa för att han alltid var så nostalgisk. Men upptäckten har gjorts allteftersom att jag själv lider av denna lockelse att se tillbaks på gamla goa tider och då framförallt tingestar från gamla goa tider.

Sen drog jag till skivbutiken och impulsköpte lite smått. Skivor med Tomas Andersson-Wij, Radiohead, Múm, Mew och Röyksopp. Den sistnämnda var en ordentlig chansning, nog inte min grej men ett kul namn iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0