Brollop (med rostbiff).

Jag har upplevt svenska brollop, ett chilenskt och ett syrianskt. Nu ocksa ett etiopiskt. Oerhort kul och intressant att se likheterna och olikheterna. Detta innebar en hel dros med manniskor som tyckte det var kul med gratis fest och som pa ett eller annat satt hade hort talas om detta.

Det vankades gangbord med mat av FANTASTISK kvalite. T.o.m. rostbiffen hade letat sig dit. Sa jag delade en hard metallstol tillsammans med min svenska van Charlotta och njot av bade sittvarken, svetten och rostbiffen.

Jag fick lana en fin kavaj, det gjorde rostbiffen ytterligare ett snapp godare.

Sen efter maten tog vi oss med en bilkaravan till kyrkan, efter ett antal stopp for omorganisationer av diverse slag var vi framme, ca 1 km ifran matstallet. Vid detta laget hade rostbiffen lagt sig fint i magen. Sjalva ceremonin var kanske inte beundransvard. Nagra varmande ord (tror jag), en snythesizer som pa ett markant satt betonade viktiga moment, en brud som verkade trott, en motljuslampa som storde och en Jona som kunde tanka sig lite mer rostbiff.

Sen akte karavanen till Shashamane for att inta en hyrd restaurang. Dar poserade brudparet for bilder, en del tyckte vi var intressanta ocksa sa vi poserade vi med. Vitingar pa brollop ar en heder. Man fick aven chans att ata lite om man ville (sjalvkostnadspris), rostbiff fanns ej pa menyn.

En promenad senare och en svettig kvallstur med bilen innebar slutet for brollopsdagen. Jag och Charlotta rundade av med popcorn och en film pa datorn. Nice.

Sa jag att rostbiffen var GUDOMLIG?

Kommentarer
Postat av: elin s

Du, Jona, det låter som du har det helt okej där nere nu ju! Kul med bröllop oxå. Antar att du stannar hela tiden nu som det var tänkt från början?

Hej hopp!

2009-12-11 @ 23:28:30
Postat av: Jona

Hej Elin. Kul att hora fran dig. Jo, har nere ar det val helt ok. Har kanske inte sa mycket att gora, men tiden gar och jag skulle inte vilja aka hem och missa. Detta blir en nyttig tid. Kommer hem i april.



Hej hopp!!

2009-12-14 @ 08:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0