Andra halvlek.

Sa nu har jag passerat en viktigt grans, halvtidsgransen. Den kommer precis lagom till en valfortjant paus. Nu ar det jul. Sitter i Awassa dar jag ska tillbringa julen med familjen Chelge och en missionarsfamilj fran Sudan. Ar sa tacksam for denna familjs gastvanlighet som visats mig andra fran forsta traffen.

Nu hoppas jag och tror att andra halvan av min vistelse kommer bli battre an forsta, i den mening att det kommer vara lite lattsammare. Forsta tre manaderna har lart mig oerhort mycket och jag kommer vara evigt tacksam for det.

Trots att det ar en hel halvlek kvar sa kanner jag mig redan som en segrare. Kanske att ingen forstar hur jag kanner det (ja, Charlotta, du vet. Tillsammans motte vi kanslor man onskar inte fanns men som formar en enormt) men sa ar det.

Sa nu ar det snart ut pa planen igen. Dessutom vet ju alla att det alltid blir mer mal i andra halvlek.

Kommentarer
Postat av: Stefan

God Jul på dej Jona och hoppas andra halvlek är bättre än första då:)

2009-12-24 @ 22:50:35
URL: http://mrskarf.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Jona! Hoppas julen blev bra. Firade du med Samuel och Bettan? Hälsa dem så jättemkt från mig i så fall. Det måste ju ha varit jätteroligt att fira med dem. Ha det så jättebra och gott nytt år. Kram

2009-12-27 @ 19:45:07
URL: http://www.saltamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0