SCB

För ett litet tag sen fick jag ett formulär hemskickat från SCB. Inga problem här inte, jag kan tycka meningslösa frågor har en viss charm att besvara. Detta handlade dock om min inblandning i studiecirklar (jag listas där eftersom bandet har en genom replokalen). Detta orkade jag inte engagera mig i. Så jag lät pappret besöka korgen.

Det dröjde nån vecka så kom samma formulär igen, som påminnelse. Väntat, tänkte jag. Korgen matades igen.

Nu har dock detta upprepats tre gånger och jag är irriterad. Inte främst för att jag får post, det är alltid trevligt. Utan för att det är ett sånt slöseri på papper och kostnader. Jag är inte särskilt miljömedveten men ibland händer det.

SCB, statligt och underbart, väljer att ge mig chans på chans att fylla i ett stentrist formulär, fattar de inte vinken,

Funderar på att knåpa ihop ett eget och skicka tillbaks, sedan skapa stapeldiagram och kurvor över det hela.

Fråga 1. Hur ofta brukar ni skicka ut onödigt material? (Stryk under det ord som passar in bäst)

Mycket ofta - Ofta - Ibland - Sällan - Mycket Sällan - Aldrig - Sporadiskt - Intermittent - För ofta - Kofta -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0