Bloggnamn

Funderade ett litet tag på vad min blogg ska heta. Man vill ju försöka vara så där lagom originell som gör att folk får upp ögonen för en och väcker deras intresse. Samtidigt ska det spegla mig själv och bloggens tänkta innehåll.

Så mina tankar kretsade kring film ("Cineasten"), trummor ("I takt med livet"), kaffe ("Frukostmenyn") eller en kombination av alla tre ("Scener ur ett slagsmål"). Men jag orkar inte bry mig om sådana triviala saker som ett bloggnamn, utan insåg att mina föräldrar redan, i praktisk clairvoyant stil, ordnat saken åt mig genom att döpa mig till Jona Borén. För det gör mig ganska originell.

Så det får bli så enkelt att bloggen heter som jag. Det är också med stor medvetenhet som jag undviker att använda mina mellannamn Nils och Birger i bloggnamnet. Det är ju trots allt intresse jag ska fånga.

Kommentarer
Postat av: Andreas Karlsson

Som om namnen <i>Nils</i> och <i>Birger</i> inte skulle väcka intresse? Hur som helst, grymt roligt att äntligen se dig trampa ner i bloggträsket på allvar!

2008-11-26 @ 20:13:03
URL: http://www.andreask.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0