Summering (och veckans lista)

Man kan drabbas, man kan slås. Av känslan likgiltighet. Med den kommer svagheten. Styrkan går att finna, inte hos sig själv.

Haft en vecka som rullat på, lite som i ett töcken. Lusten att ta tag i saker har tappats. Men så sakta finner man något att hålla fast i. Nu sitter jag denna måndagmorgon och ser verkligen fram emot att basta tillsammans med min gode vän David. Att för några timmar släppa sin vardag och dela den med nån annan. Att fundera tillsammans.

Så kan det vara.

I övrigt börjar jag lyssna på Dream Theaters plattor igen. Platsen är ohotad på toppen. Det finns inget bättre, kanske att det finns vackrare mer själsfulla artister där ute. Men inga som kombinerar melodier, teknisk briljans, grandiosa kompositioner, lyrik med mening och styrka såsom DT. Det är med stor förväntan jag inväntar deras nya skiva, ute någon gång i vår...mmmm.

Topp tio just nu av Dream Theaters skivor.

1. Images & Words (låt - "Learning to Live)
2. Scenes from a Memory ("Home")
3. Awake ("Lie")
4. Octavarium ("Octavarium")
5. Six Degrees of Inner Turbulence ("The Glass Prison")
6. Systematic Chaos ("Ministry of Lost Souls")
7. Train of Thought ("Honor Thy Father")
8. Falling Into Infinity ("Lines in the Sand")
9. A Change of Seasons (eftersom det är en enda låt så "A Change of Seasons")
10. When Dream and Day Unite ("The Killing Hand" :))


Kommentarer
Postat av: Andreas Karlsson

Tips: lägg till länkar till albumen på Spotify!

2008-12-15 @ 10:08:59
URL: http://www.andreask.se
Postat av: Nallexander

Jag vill ha spotify

2008-12-15 @ 21:27:01
URL: http://nallexander.blogg.se/
Postat av: Jona

Kan man det?



Annars kan man söka på "Dream Theater"



Alex - ge mig din mail så.

2008-12-15 @ 21:58:10
Postat av: Anonym

Varför hamnar The killing haaaaaand så långt ner? :P Den har en viss charm över sig...

2008-12-16 @ 21:51:25
URL: http://www.jubal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0