Nyårslöften

Jag brukar vanligtvis inte avlägga några löften. Som bekant brukar man ju bara bryta sådana. Senaste två åren har jag haft nöjet att dela nyårsfest med Andreas och Jonas och då passat på att sätta upp mål inför året. Detta ger fördelen att ens avsikter framstår aningens luddiga och därigenom lättare att bortförklara om de inte infylls. I år, till mitt stora förtret, har jag inte möjlighet att deltaga på deras finmiddag (så killar, ni får fixa ert rödansikte själva).

Så bara för att våga lite mer så kommer jag härmed avge tre nyårslöften.

1. Januari månad ska bli en kaffefri månad, därefter en mer rimlig konsumtion.

2. Tandemhopp ska utföras så tidigt möjlighet ges.

3. Varje vecka ska jag springa minst 2 ggr (5km minimum).


Undertecknat / Jona Borén


Kommentarer
Postat av: Andreas Karlsson

Varför tror jag att punkt 3 blir svårast att hålla? Är det 5 km per gång eller 5 km per vecka?

2009-01-02 @ 10:30:20
URL: http://www.andreask.se
Postat av: Karolina

Åh, tandemhopp! Det har jag också alltid drömt om!

2009-01-02 @ 16:25:36
URL: http://www.jubal.se
Postat av: Jona

Minst 5 km per gång. Jag tror också det blir svårast.

2009-01-02 @ 16:39:12
Postat av: Jona

Ja det ska bli riktigt skoj att ha gjort Karolina. Sen kanske man ångrar sig under hoppet. Men den risken får man ta.



Helen och jag från jobbet har skakat i hand på det, så någon återvändo finns inte.

2009-01-02 @ 19:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0