Julen har rullat in igen

Detta innebär för mig personligen några anledningar till extas, och en del andra till vånda. Saker att njuta av under julen är julmusten, familjen och ett och annat trevligt möte med de annars så kyliga svenskarna. I övrigt är julen ett stort spektakel som senaste åren alltmer går ut på att shoppa loss så mycket som möjligt och helst så tidigt som möjligt (för att sedan hålla uppe tempot tills nyår anländer).

Tacka vet jag ekonomisk kris, det kanske kan föra med sig nåt gott i alla fall. Jag är dock inte någon kallsinnad juldemonstrant som bojkottar högtiden, andemeningen av den är högst god- och varmhjärtad. Så därav har jag idag på en halvtimme avverkat halva klappinköpen. Jag valde detta år att använda naturfärgat papper i brunabajsskalan från Granit, allt för att på ett så enkelt sett som möjligt ge fokus på gåvan istället för dess omslag.

Dessutom har jag ordnat en virtuell försmak till julklapp till en av mina bästa kompisar, Andreas. Låt mig presentera dina nya grannar. God Jul på dig din lille lök!


Kommentarer
Postat av: Karolina

Synkroniserad julbelysning är nu min favoritsport! Helt faschinerande!

2008-12-16 @ 22:19:15
URL: http://www.jubal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0