Jehovah El Shaddai

Den Allsmäktige. Gud är inte bara en gud med högsta position, han är inte bara den som sitter på tronen, den som bör vara prio ett i mitt liv. Han är även en gud som har all makt. Inget sker utan hans insyn, inget blir till utan hans vetskap.

Jag använder gärna hans makt till en källa att hämta hjälp ifrån. En källa att bli styrkt av. Likt "ungdomens källa" doppar vi oss i hans makt för att ånyo få "evigt liv". Bli fullständigt helade.

Jag använder gärna hans makt som en anklagelse att allt skiter sig. Gud är den störste syndabocken i mitt liv. Skulle han se mig, så skulle han också ändra allt efter min goda vilja.

Jag använder gärna hans makt som ett ok. Det är hans makt som tynger mina steg, det är hans övervakande som ger mig skuld.

Gud använder gärna sin makt till att älska oss. Han kan förändra allt. Hans makt är den största makten, och en liten del av denna har han givit till oss. Den största handlingen Guds allsmäktighet har visat är den att han gav oss möjligheten att välja. Det är min fria vilja som tynger mig. Inte för att den känns oönskad, utan för att den önskar göra det som jag vet är fel.

"Ungdomens källa", den ständiga jakten på evigt liv. Ingen av oss är av mänsklig natur evig. Gud har gett oss en källa att doppa oss i för att få evigt liv....jag hoppas du finner den.

Under tiden vi väntar på det eviga så har Gud lovat att hjälpa oss, att ge oss det vi behöver. Han började med den fria viljan, han önskar att vi med den väljer att ge Honom makten över våra liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0