Den där viktiga tiden

Två dagar i rad har jag trotsat julhandelns rush och gett mig ut på stan. Undvek den dock för det mesta genom att slå mig ner på ett fik tillsammans med fem andra snubbar (däribland två blodsbröder). Det blev halvtaskig lasagne och några timmars förströelse. Men eftersom vi endast var män som var samlade kring bordet så blev också samtalen färgade av detta, vilket av den utomstående (kvinnan) kanske kan upplevas barnsligt, mansgrisigt m.m. - men vilken tur att även kvinnorna har sina stunder för sig själva (för där hade jag inte trivts lika bekvämt).

Ja, om ingen annan, uppskattar i varje fall jag att ibland få varva det seriösa med det oseriösa, det rumsrena med det skitiga. Lika viktigt som att kragen sitter på plats, lika viktigt är det att man vågar prata om det som finns under bältet. Vuxendomen måste få blandas med det barnsliga.

Det som sägs vid dessa bord skapar männen, det får dock aldrig yppas någon annanstans. Så är det bara.

Allvarligt talat, det är viktigt med tid med folk man tycker om. Att kunna umgås på olika sätt med olika människor i olika konstellationer.

Om man lever längre för att man skrattar så blev jag helt klart äldre idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0